Elektrické lokomotivy - Žehlička
Exkluzivní obsah a nové články najdete na HeroHero (Tania, Alchymistka-Tania's Secret) .
Herohero slouží autorce jako platforma pro čtenáře a zájemce, kteří si chtějí za podrobnější informace zaplatit, protože si uvědomují, že není dobré poskytovat hodnotný obsah zadarmo.
Výzkumy zaberou čas.
A získané znalosti tak nemohou být předávány zdarma.
Mnoho z těchto informací je i tak zde zdarma poskytnuto, takže zájemce může vycházet i ze zde uvedených materiálů. Ovšem další a komplexnější tvorba už bude ukládána výhradně na herohero.co (pokud nedojde ke změně, nebo nebude uvedeno jinak). Videa z velké části najdete také na YouTube - Alchymistka-Tania's Secret.
Tyto Žehličky jsou stejnosměrné, pro napájení 1 500 V na trati Tábor-Bechyně.
Wikipedie:
"Železniční trať Tábor–Bechyně (též Bechyňská dráha, Bechyňka, Elinka, do poloviny 80. let trať 22e, do roku 1998/1999 trať 224, nyní trať 202) byla první elektrizovanou tratí v Česku, kterou neřadíme mezi tramvajové, ale mezi železniční dráhy. V provozu je od 20. června 1903. Její délka je 24 km. Je napájena systémem stejnosměrného napětí 1500 V, trať má normální rozchod 1435 mm."
Informace o Žehličce najdete třeba zde:
- https://cs.wikipedia.org/wiki/Lokomotiva_113
- https://www.zeleznicnipoklady.cz/produkt/113-002-0-e-426-0002/
- https://www.atlasvozu.cz/rada/cd/366-113.html
Krátce o Žehličkách
- Elektrická lokomotiva řady E 426.0 je odvozená od lokomotiv řady E 458.0.
- Lokomotivy E 426.0 byly vyráběny od roku 1973 pro stejnosměrnou napájecí soustavu 1 500 V.
- Dnes jsou tyto stroje označovány také jako řada 113.
- Lokomotivy vyrobila plzeňská firma Škoda v počtu 6 kusů.
- Od počátku sloužily na tratích Tábor-Bechyně a Rybník-Lipno nad Vltavou.
- Po přepnutí Lipenské traťě na střídavý proud najedeme tyto lokomotivy v provozu už pouze na Bechyňské dráze, kde stále jezdí v počtu 3 kusů.
Žehlička - krátké video
E 426.0001
113 003-8