Záhada okřídleného kola

V Praze na hlavním nádraží Fantovy budovy uvidíte symbol okřídleného kola v jeho netradiční podobě - kdy je kolo znázorněno z předu nikoliv z boku.
Okřídlené kolo najdeme i na tarotové kartě VII - Vůz

Kartu jsme důkladně rozebrali zde a podívali se na symboliku spojující kartu a železnici.
Použití této symboliky ukazuje na zednáře a jejich nauky, přičemž se jedná o učení ze Starého Egypta (a to se nevylučuje).
Přehled od AI
"Křídla" v kontextu egyptského boha Hora se obvykle vztahují k jeho zobrazení jako sokola, který je často vyobrazován s roztaženými křídly. Tato křídla symbolizují jeho moc, schopnost létat a dohlížet na svět z výšky. Horus je bůh nebes, slunce a světla, a jeho křídla jsou neodmyslitelnou součástí jeho ikonografie. Můžou se také objevit na egyptských špercích a amulety, kde představují ochranu a spojení s božským.
Horus jako sokol:
Nejčastěji je zobrazován jako sokol nebo jako muž se sokolí hlavou.
Symbolika křídel:
Křídla symbolizují jeho schopnost létat, dohlížet na svět a jeho moc jako boha nebes.
Výskyt v umění:
Křídla se objevují v egyptském umění, například na náhrdelnících a jiných špercích, kde slouží jako symbol ochrany a spojení s božským.
Horus a sluneční loď:
V mytologii je Horus často spojován se sluneční lodí boha Ra, kde jeho křídla hrají roli při ochraně lodi.
.........................

Horus v podobě krahujce, 1823
Zdroj obrázku: https://www.meisterdrucke.cz/umelecke-tisky/Jean-Francois-Champollion/231512/Bůh-Horus-zastoupený-v-podobě-krahujece,-1823.html
Znak Eastern School of Theosophy

Zdroj: Dějiny české mystiky 1, str. 79
První použití okřídleného kola na železnici
Zdroj: Co nevíte o železnici, Josef Schrötter, Bohuslav Fultner
Citace:
"Kdy se okřídlené kolo objevilo poprvé?
Bylo to v roce 1835, a to na bavorském stříbrném tolaru, který nechal razit král Ludvík I. Bavorský pro slavnostní zahájení provozu první německé železnice z Norimberka do Fürsthu.
O 7 let později, v roce 1842, byl stejný symbol vyražen na pamětní minci u příležitosti otevření Sasko-Bavorské dráhy.
O 4 roky později, v roce 1846, byl symbol již použit na stejnokrojích bavorských železničních úředníků.
Okřídlené kolo začalo používat také Rakousko na Severní dráze císaře Ferdinanda v roce 1857."
Ludvík I. Bavorský, bavorský král
*25. 8. 1786, +29. 2. 1868
- pocházel z královského rodu Wittelsbachů
- byl velkým mecenášem umění a iniciátorem mnoha významných staveb
- jeho sestrou byla Sissi, císařovna Alžběta
Zajímavost o Ludvíkovi
"17. října 1810 se Ludvík oženil s Terezou Sasko-Hildburghausenskou (s níž žil 44 let). Svatba Ludvíka a Terezy vstoupila do historie především mohutnými oslavami, které se staly základem pro dodnes se opakující slavnost známou jako Oktoberfest."
Zdroj: wikipedie
Záhada, hodná zmínky pochází z domněnek o hraběti Saint-Germainovi
"Sestře Fridricha Velkého, princezně Amálii Pruské, Saint Germain řekl, že pochází ze země v Evropě, která nikdy nebyla okupována cizími mocnostmi a která má královskou linii tak dlouhou jako Bourbonové.[15] Podle Overtona-Fullera pak přicházejí v úvahu pouze Bavorsko a Wittelsbachové, což vykládá jako další podporu své výše zmíněné teze."
https://cs.wikipedia.org/wiki/Hrabě_Saint_Germain
Hrabě prý zemřel 27. února 1784 (slovo "prý" je tam z důvodu toho, že Germain je považován za nesmrtelného).
Germain byl:
"byl evropský dobrodruh, hochštapler, alchymista, okultista a hudební skladatel, který se pohyboval v nejvyšší společnosti své doby. Je kolem něj množství legend, z nichž některé vytvořil sám."
Úvaha, bez důkazů
Zde se nám Saint Germain propojuje s Wittelsbachy, kteří jsou pro nás zajímaví Ludvíkem I., který nechal vyrazit symbol okřídleného kola na stříbrný tolar.
Proč?
Odněkud musel Ludvík I. tento symbol znát, a my už víme, že se nachází na tarotové kartě Vůz, a zároveň je starým egyptským symbolem.
Taroty se používají i v okultismu.
Tušíme, že se tedy Ludvík I. musel s nějakým alchymistou nebo hermetikem znát.
Zde se možná přibližujeme k něčemu trochu více konkrétnějšímu, a to díky postavě Saint Germaina, údajně pocházejícího z rodu. Samozřejmě, že je zcela zřejmé, že se v životě potkat nemohli. Ludvík se narodil 1786 a Germain "zemřel" 1784, ale je možné, že se nějaké učení v rodě předávalo a alchymie praktikovala.
A z české historie víme, že tajné nauky a alchymie se prováděli už od středověku na hradech i klášterech. A známe i pozdější období s vládou Rudolfa II. a také tušíme černotu kolem letohrádku Hvězda v Praze, hrajícího důležitou roli v bitvě na Bílé hoře.
Výsledek?
Ano.
Je zcela zřejmé, že symbol okřídleného kola opravdu pochází z okultních, hermetických a alchymických nauk, a jako symbol ze Starého Egypta.
Merkur / Hermés
1. jeden z jeho symbolů je okřídlená čepice:
- křídla na čepici
- čepice se dává na hlavu
- hlava "je" kulatá
2. Hórus / Ra
- kolo jako sluneční kotouč
- symbolizován s hlavou sokola nebo jako sokol
- viz výše
Merkur je ještě popsán v části věnované náhrobku Přemysla Otakara II. ve Zlaté Koruně - zde.
Čas
Personifikací času je Chronos.
Chronos pomocí souzvuku časem splynul s Kronem, alias Saturnem, a tak je Saturn považován za pána času.
Přiřadíme-li Saturna k alchymické soli, tedy symbolu tzv. "živlu" země, pak můžeme Saturna považovat za Pána času a prostoru.
Čas je pro železnici velice důležitý, aneb slovníkem "naší" současné AI (česky UI) přímo "klíčový".
Děsivá souvislost s SS
Víme, že nacisté pracovali s okultismem, a i když se o tom dnes mluví pouze okrajově a nebere se tato problematika vůbec vážně (současní lidé mají tendenci se všemu vysmívat), Himmler a spol. rozhodně nejsou někdo, koho bychom měli brát na lehkou váhu.
AI
Merkur (alchymistický princip)
Společný název: V alchymii a některých filozofických systémech se rtuť používala jako symbol "Mercuria" nebo principu Merkur.
Role: Tento princip představoval spojení, propojení a tok.
Příbuznost s ostatními principy:
- Sal (sůl): Reprezentuje pevný, stahující a upevňující princip, který odpovídá kořeni rostlin a kostře u lidí.
- Sulfur (síra): Ztělesňuje rozkládající, rozpouštějící a odstředivý princip, který je u rostlin spojován s květem a u lidí s podbřiškovou oblastí.
- Merkur: Střed mezi těmito dvěma póly, spojující je, stejně jako rtuť spojuje pevné a tekuté formy v jednom prvku.
A teď si to rozvrhněme:
Sal (sůl) - S Merkur - rtuť Sulphur (síra) - S
S S
To, že se písmena SS vysvětlují veřejně jinak, neznamená ještě, že nemají druhý význam.
Na první pohled to nevypadá - jak by jako měla souviset alchymie s okřídleným kolem?
Ale dříve se nevymýšlely symboly jenom tak líbivě, na oko, ale symbol "mluvil", v podstatě jako "mluví" staroegpytské hieroglyfy.
Příklad:
- Dnes si pod podobou latinského kříže všichni představí katolickou církev a Ježíše Krista.
- Pod podobou hexagramu si všichni představí židovskou víru.
- Květ života zase všichni propojují třeba konkrétně s budhismem a východem (i když Květ je všude).
- Lotosový květ je spojovaný s Buddhou.
- A okřídlené kolo je symbolem železnice.
Za doby protektorátu byl symbol okřídleného kola používán také - například na uniformních čepicích. Viz kniha Co nevíte o železnici.:
"Za protektorátu byly v Čechách a na Moravě používány prvorepublikové stejnokroje s jedinou výjimkou: Na čepici byl dosazen nový protektorátní znak, který byl čtvrcený podobně jakou současný znak."
Fantova kavárna

Okřídlené kolo a nad ním je umístěn sokol s roztaženými křídly.

Další podoba okřídleného kola.

Egyptský bůh Re, nebo Ra.
"Bůh slunce Re býval často znázorňován jako člověk s beraní nebo sokolí hlavou zdobenou slunečním kotoučem."
Zdroj: https://www.starovekyegypt.net/seznam-egyptskych-bohu/prehled-bohu-egypta-r.php

Ra je spojován s řeckým Apollónem.
V pozdějších dobách byl také identifikován s Héliem, který je zosobnění slunce.
Atributem Apollóna jsou vavřínový věnec a citera nebo lyra.
Podíváme-li se na celkové vyznění z Fantovy budovy, tak:
- Apollón má vavřínové věnce dva a stočené jako beraní rohy.
- sokol je spojován s Re (Ra)
- Apollón je spojován s Re
- Hórus je spojován s Re
- prostě to vypadá jako sluneční kult. Možná na zadání? Možná s odkazem na zednářské vlivy?
Obelisk
"Nejdůležitějším bodem Reova kultu je obelisk nebo kámen benben."
https://www.starovekyegypt.net/seznam-egyptskych-bohu/prehled-bohu-egypta-r.php
Zajímavá je zvuková souznělost kamene "benben" a jména "Big Ben".
Dále opět vyvstane otázka, proč máme na Pražském hradě obelisk?
Praga mater urbium

Praga mater urbium
Praha, matka měst
Odkud pochází dovětek "matka měst"?
Prý vychází již z doby středověku.
AI říká:
Výraz „Praha – matka měst" (latinsky Mater Urbium) má svůj původ ve středověku a je spojený s významem Prahy v tehdejší Evropě.
Důvody, proč se jí tak začalo říkat:
Politické a kulturní centrum – od 9.–10. století byla Praha sídelním městem Přemyslovců a postupně se stala centrem českého státu. V době Karla IV. (14. století) pak dosáhla vrcholu – byla korunovačním městem císaře Svaté říše římské.
Univerzita Karlova (1348) – první univerzita ve střední Evropě. Praha se stala vzdělanostním centrem, odkud se šířily myšlenky a kultura do okolních zemí.
Architektura a rozmach – za Karla IV. se Praha rozšířila (Nové Město), vznikl Karlův most, katedrála sv. Víta a další stavby, které z ní činily jednu z největších a nejvýznamnějších metropolí Evropy.
Symbolika „matky" – matka dává život a živí své děti. Podobně byla Praha vnímána jako „rodička" kultury, obchodu, vzdělanosti a moci, která živila celé území Koruny české i přilehlé země.
Prameny – označení Mater Urbium se poprvé objevuje právě v Karlově době. Bylo to součástí záměrné symboliky: Karel IV. chtěl Prahu postavit na úroveň velkých evropských měst (Říma, Paříže).
Ovšem, pokud s tím přišel Karel IV., pak byl důvod zaručeně ještě jiný, duchovní!
A to Nový Jeruzalém!
AI dodává:
Karel IV. vědomě spojoval Prahu s obrazem Nového Jeruzaléma:
Mystický plán města – když zakládal Nové Město pražské (1348), nechal jeho půdorys promyslet podle posvátné geometrie a symbolů. Ulice a kostely byly zasvěceny konkrétním světcům a tvořily obraz „nebeského města" na Zemi.
Korunovační město císaře – Karel IV. chtěl, aby Praha byla nejen metropolí říše, ale i duchovním středem křesťanstva. Nový Jeruzalém je v Apokalypse popsán jako „město sestupující z nebe" – dokonalý obraz Božího království.
Relikvie a most k Svaté zemi – Karel do Prahy přinesl množství relikvií, včetně údajného trnu z Kristovy koruny, a tím ještě víc propojil Prahu se symbolikou Jeruzaléma.
Karlův most jako Via Sacra – cesta ke katedrále sv. Víta byla pojatá jako poutní osa, podobně jako procesní cesty v Jeruzalémě.
Právě proto se objevuje titul Mater Urbium – „Matka měst": Praha se stává zrcadlem Jeruzaléma, duchovní matkou všech měst, která je „živí" svým světlem a řádem.