Zajímavosti
Od Josefa Štefla
První srážka na naší elektrické dráze
V pondělí odpoledne odvážel vozka pana H. obilí z táborského nádraží nedaleko topírny. Příkrá cesta jde zároveň s elektrickou dráhou, která ji potom přetne a béře se dále přes silnici k Lužnickému mostu. Povoz těžce naložený jen zcela pomalu sunul se po silnici netuše, že za ním vyjíždí vůz elektrické dráhy z táborského nádraží. Motor elektrický dával výstražné znamení, však vůz s obilím pomalu bral se dále. Tak stalo se konečně, že na osudné té křižovatce elektrika zachytila konec vozu, vlekla jej kousek sebou a rozbila jej důkladně. Kočí byl zraněn, jak se dovídáme, ne nebezpečně. Koním nestalo se ničeho. I vůz elektrické dráhy byl značně poškozen, jeho lucerny rozbity, vrátil se ale přece s ustrašenými pasažéry do nádraží, kde cestující přesedli do nového motoru a odjeli k Bechyni. Vyšetřování jest zavedeno. /Tábor 27. 9. 1907/
Popraviště
V měsíci lednu 1929 bylo při pracích na nové železniční stanici v Bechyni nalezeno popraviště. Při novostavbě nádražní budovy v Bechyni ve vykopávce na staveništi nalezena byla kostra muže, před lety zde popraveného. Nasvědčuje tomu okolnost, že lebka kostlivce byla oddělena od trupu a ležela u nohou kostry. /Písecké listy 9.1.1929/