Záhada zimního slunovratu

Záhadu letního slunovratu při zahájení provozu na naší první elektrifikované trati vedoucí z Tábora do Bechyně jsme si už ukázali.

Ale co zimní slunovrat?

Zimní slunovrat je ještě významnější! V podstatě je ve skutečnosti nejvýznamnějším datem roku!

 

Československý prezident Tomáš Garrigue Masaryk se vrátil z exilu do Československa 21. a 22. prosince 1918 - tedy přesně na zimní slunovrat!

Náhoda? 

Nemyslím si.

 

Rekonstrukce slavného návratu T. G. Masaryka z exilu vlakem

O 100 let později byla tato významná událost připomenuta a náležitě oslavena, viz zde.

 

Otázka, zda byl prezident Masaryk zednářem je stále otevřená a zřejmě nebude nikdy uspokojivě vysvětlená.

Článek, který se jeho případným působením mezi zednáři zabývá najdete například zde.

 

Původ T. G. M.?

Osobnost pana prezidenta je stále obestřena tajemstvím jeho původu, ale snad bychom zde mohli nadnést nějaké ty otázky. Koneckonců, pohybujeme se ve světě záhad a tajemství!

Otázky:

  • v oné době, kdy pan prezident žil a ustanovoval Československo, tedy v době silného snobismu, kdy šlechta žila zásadně oddělená od plebsu a nemíchalo se to, měl synek kočího přístup ke královským dvorům... (byl opravdu syn kočího?)
  • za manželku dostal Charlotte Garrigue - a tato dáma rozhodně nebyla obyčejnou dcerou obchodníků! Ve skutečnosti pochází z velice prastarého šlechtického rodu a má v předcích řadu anglických a francouzských králů! Garriguové jsou například starobylou starofrancouzskou šlechtou! Opravdu by mohl dostat takovouto ženu za manželku obyčejný syn kočího, byť velice inteligentní a vzdělaný? Možná i to je důvod, proč přijal manželčino příjmení k tomu svému. 

 

Jan Masaryk

Byl synem Tomáše Garrigue Masaryka, přesto však nemá na svém náhrobku v Lánech uvedené příjmení Garrigue po matce.

Jak Charlotte a její dcera Alice, tak Tomáš, mají na hrobce uvedeno jméno Garriegue. U Jana Masaryka tomu tak není. Vyvstane tedy otázka, zda byl Jan doopravdy synem Charlotte?

Je známo, že Jan Masaryk byl zednářem (viz například seznam zde), a vzhledem k tomu, že se prý zednářství dědí z otce na syna, pak by neměl existovat důvod, proč by tomu mělo být u Masaryků jinak.

 

Zednářství bylo platné a užívané (jde-li to takto vůbec nazvat) v počátcích naší země a její republikové státnosti, ale zednářství mělo také vliv na vývoj železnice - toto bude postupně prokázáno v této části věnované záhadám a tajemství na železnici. 

 

Náhrobek Masaryků v Lánech (2024)

Rekonstrukce slavného návratu T. G. Masaryka z exilu vlakem


"České dráhy ve spolupráci s Českosloslovenskou obcí legionářskou a Národním technickým muzeem připravily jedinečnou rekonstrukci příjezdu prvního československého prezidenta Tomáše Garrigua Masaryka z exilu zpět do vlasti. Při neopakovatelné akci budou z rakousko-českých hranic do Prahy vypraveny dva speciální vlaky, přičemž jeden bude historický a na jeho palubě pojede Tomáš Garrigue Masaryk v podání herce Otakara Brouska a jeho kostýmovaný doprovod. Druhá souprava bude sloužit veřejnosti. Zažijte spolu s národním dopravcem skvělou atmosféru této významné historické události na vlastní kůži v rámci připomínky 100. výročí naší republiky.


Mapa cesty zvláštního vlakuStylová rekonstrukce příjezdu prvního československého prezidenta je naplánovaná na 21. a 22. prosince 2018 a stejně jako před sto lety budou z jižních Čech do metropole vypraveny dva speciální vlaky. Ten první, s názvem T. G. M., bude patřit výhradně Masarykovi, kterého bude ztvárňovat známý herec Otakar Brousek. Na palubě s ním pojede doprovod v dobových kostýmech a početná skupina legionářů. Druhá souprava už bude vyhrazena veřejnosti a ponese název „100 let spolu". Do čela expresu T. G. M. se postaví rakouská parní lokomotiva 310.23 přezdívaná „Hrboun". Lokomotiva zapůjčená ze železničního muzea ve Strasshofu není konkrétní stroj, který vedl dobový vlak, ale jde o odpovídající typ lokomotivy.


Za lokomotivou bude řazen vůz řady Ca přezdívaný „Pancéřák" a dále Masarykův salonní vůz řady Aza 080, salonní vůz Františka Ferdinanda d´Este řady Aza 086, další dva „Pancéřáky" a doprovodný vůz lokomotivy. Doprovodný expres „100 let spolu" budou tvořit novější vozy soupravy Retro Ostravan řad Aa, ABa, WR, Ba a BDa a vlak povede vícesystémová lokomotiva řady 380 s unikátním polepem k výročí 100 let republiky. Tato souprava vyjede s pozvanými hosty v pátek 21. prosince v ranních hodinách naproti vlaku T. G. M. a odpoledne i celý druhý den již bude hrát doprovodnou roli s možností svezení pro širokou veřejnost."

Zdroj: https://www.cd.cz/100-let-spolu/akce/-30756/

Předvolby soukromí
Soubory cookie používáme k vylepšení vaší návštěvy tohoto webu, k analýze jeho výkonu a ke shromažďování údajů o jeho používání. Můžeme k tomu použít nástroje a služby třetích stran a shromážděná data mohou být přenášena partnerům v EU, USA nebo jiných zemích. Kliknutím na „Přijmout všechny soubory cookie“ vyjadřujete svůj souhlas s tímto zpracováním. Níže můžete najít podrobné informace nebo upravit své preference.

Zásady ochrany soukromí

Ukázat podrobnosti

Přihlášení