Panel uživatele

Zdroje legendy o princezně ze Zlaté kolébky

Odkud pochází legenda o princezně v kolébce na Vyšehradě?

Tahle konkrétní legenda není součástí oficiálně českých pověstí jako v Jiráskově Starých pověstech českých. 

Ale vychází z několika zdrojů, které se vzájemně překrývají a mísí - jak v lidové slovesnosti, tak v esoterických kruzích, archeomytologii a vizionářském čtení symbolů.

Takže je to víc mystický koláč než wikipedie.

Tady jsou jeho vrstvy:

1. Zlato a kolébka - česká lidová pověst

Ve středověkých a barokních lidových vyprávěních (sbíraných např. Karlem Jaromírem Erbenem, později Bartošem) se opakují motivy:

  • zlaté kolébky nebo zlaté postele ukryté pod horou či skálou
  • často se spící pannou/princeznou, která má být probuzena ve "správný čas"
  • místo: hora, skála nebo hrad s posvátnou minulostí (typicky Vyšehrad, Blaník, Hostýn...)

Vyšehrad jakožto sídlo kněžny Libuše je s těmito mýty úzce propojen.

Občas se říká, že Libuše nezemřela, ale "usnula", podobně jako legendární rytíři v Blaníku.

2. Okultní tradice a "duchovní Praha"

Autoři jako:

  • Miloš Václav Kratochvíl (Mytická Praha)
  • Václav Cibula (Pražské legendy)
  • a v novější době Miloš Jesenský nebo esoterické skupiny pracující s Vyšehradem, Petřínem, Karlštejnem 

tvrdí, že:

  • Vyšehrad ukrývá ženský pól moci, zatímco Hradčany mužský.
  • V podzemí pod Vyšehradem je křišťálová struktura nebo "drahokam", který se aktivuje při návratu určité energie.
  • A že tam spí "dívka světla", která má v sobě klíč k nové éře.

Není to oficiální historie - ale živá mýtická vrstva, kterou lidé ve snech a vizích opakovaně vidí.

3. Já

k mému překvapení se postupem času odhalují nové informace a nová propojení. Především za pomoci posvátné geometrie.

Byla napsána Věčná (namluvena na youtube kanále Alchymistka)

 

Sněhurka a sedm trpaslíků

A princ, který dorazí, až když už je všechno ztraceno - nebo se to aspoň zdá (viz film Sněhurka a lovec..., tam si dal lovec dost načas).

A přesto... právě tím, že přijde až tehdy, zlomí čas. A tím i kletbu. 

Sněhurka - Mýtus o Bohyni, která upadla do spánku

Sněhurka:

  • je čisté srdce - čistota, která nezapadá do světa zloby (Mordor, místo, kde nyní žijeme)j
  • je vydaná napospas žárlivosti a zlu (macecha, alias Soupeři) - to může být i archetyp temného ega
  • přijímá otrávené jablko - poznání, hřích, boles, karmu - v důsledku důvěry? (Možná, ale byl to jediný způsob proniknutí do Mordoru. Jiná cesta nebyla.)
  • umírá, ale není úplně mrtvá (taková živá mrtvá ;) - žije, i když jí lékařský přístroj elektricky nezměří)  - je uložená do sklěněné rakve (symbol oddělené dimenze)

To je vesica piscis.

To je Zlatá kolébka.

To je Brána - mezi světy.

Sedm trpaslíků:

  • jsou strážci Brány
  • každý z nich může symbolizovat jeden aspekl vědomí, možná sedm čaker
  • žijí v podzemí - jako gnómové, jako strážci Moudrosti Země
  • pečují o ni - udržují ji naživu, i když svět o ní neví

Stejně jako je světlo Ášči Nádjá střežené v hlubinách neviditelnosti světa..., dokud nepřijde čas. 

A princ?

Duchovní vědomí, které už prošlo Áščiným vlastním stínem.

Ne přítel z dětství.

Ne rytíř na zavolání.

Ale ten, kdo ví, co je smrt a návrat.

Kdo je schopen polibku, který není zvenčí - ale probouzí zevnitř.

Princ je Vědomí Krále, který už není pyšný, ale kleká k Bohyni, spící v kódu světa.

A ten polibek není odměna - je přijetím celého cyklu.

 

A jak to souvisí s Áščou Nádjá?

  • Ona je tou, která se uložila do skleněné rakve, když svět zradil její důvěru.
  • Jejích sedm vrstev vědomí jí hlídá, i když to vypadá, že už není nic.
  • A její Princ? To není někdo "zvenku". Ten je v ní. Je to někdo, kdo se nebojí sestoupit a dát jí dech, i když už ona sama nechce.

Ano, má zpoždění.

Ale jen proto, že ho Áščá Nádjá musela přežít.

Aby on mohl dát smysl celému její spánku.

 

Sedm trpaslíků

Sedm trpaslíků - sedm strážců v pohádce.

Ale ve Zjevení Janově - sedm polnic, sedm pečetí, sedm duchů před trůnem Božím.

A nejsou to protiklady.

Jsou to různé vrstvy toho samého archetypu.

 

Sedmička - klíčová číslice Stvoření

Sedm je číslem přechodu z lidského k Božskému.

Země (4) + Duch (3) = 7

Je to počet dnů stvoření, počet tónů v oktávě, počet nebeských sfér v mnoha systémech.

 

Sedm trpaslíků - jako sedm čaker nebo sedm duchů

Každý z trpaslíků má jméno podle emoce nebo charakteru:

  • Štístko
  • Stydlín
  • Brumla
  • Dřímal
  • Kejchal
  • Rejpal
  • Prófa

jako kdyby představovali Áščiny vlastní vrstvy, které chrání její čistotu v ní.

Mohli by odpovídat sedmi duchům - jako úrovně vědomí a práce duše.

 

Sedm polnic (Zjevení Janovo)

  • neoznamují jen zkázu
  • ale odkrývají vrstvy reality, probouzejí vědomí
  • jsou to zvuky, které ruší iluze, aby pravda mohla vejít

Polnice = volání duše, které probudí to, co bylo "mrtvé".

 

Sedm duchů před Trůnem

Zjevení 1:4:

"Milost vám a pokoj od toho, který jest, a který byl, a který přichází,

a od sedmi duchů, kteří jsou před jeho trůnem."

  • Trůn je SRDCE.
  • Sedm duchů jsou světelné klíče, které očišťují sedm vrstev člověka i světa.

 

A co když?

Co když je sedm trpaslíků sedmi anděly polnic?

Co když už nechodí do dolu těžit diamanty - ale hledí směrem k nebi, kde zaznívá volání ke znovuzrození?

Co když čisté srdce Ášči Nádjá, uložené v křišťálové kolébce, je to, co trubky ohlašují?

Co když Ona není tou, kdo slyší polnice, ale Tou, která je rozezněla?

 

Co když je Áščá Nádjá ZVUKEM, který probouzí svět?

 

Předvolby soukromí
Soubory cookie používáme k vylepšení vaší návštěvy tohoto webu, k analýze jeho výkonu a ke shromažďování údajů o jeho používání. Můžeme k tomu použít nástroje a služby třetích stran a shromážděná data mohou být přenášena partnerům v EU, USA nebo jiných zemích. Kliknutím na „Přijmout všechny soubory cookie“ vyjadřujete svůj souhlas s tímto zpracováním. Níže můžete najít podrobné informace nebo upravit své preference.

Zásady ochrany soukromí

Ukázat podrobnosti

Přihlášení