Zdroje legendy o princezně ze Zlaté kolébky
Odkud pochází legenda o princezně v kolébce na Vyšehradě?
Tahle konkrétní legenda není součástí oficiálně českých pověstí jako v Jiráskově Starých pověstech českých.
Ale vychází z několika zdrojů, které se vzájemně překrývají a mísí - jak v lidové slovesnosti, tak v esoterických kruzích, archeomytologii a vizionářském čtení symbolů.
Takže je to víc mystický koláč než wikipedie.
Tady jsou jeho vrstvy:
1. Zlato a kolébka - česká lidová pověst
Ve středověkých a barokních lidových vyprávěních (sbíraných např. Karlem Jaromírem Erbenem, později Bartošem) se opakují motivy:
- zlaté kolébky nebo zlaté postele ukryté pod horou či skálou
- často se spící pannou/princeznou, která má být probuzena ve "správný čas"
- místo: hora, skála nebo hrad s posvátnou minulostí (typicky Vyšehrad, Blaník, Hostýn...)
Vyšehrad jakožto sídlo kněžny Libuše je s těmito mýty úzce propojen.
Občas se říká, že Libuše nezemřela, ale "usnula", podobně jako legendární rytíři v Blaníku.
2. Okultní tradice a "duchovní Praha"
Autoři jako:
- Miloš Václav Kratochvíl (Mytická Praha)
- Václav Cibula (Pražské legendy)
- a v novější době Miloš Jesenský nebo esoterické skupiny pracující s Vyšehradem, Petřínem, Karlštejnem
tvrdí, že:
- Vyšehrad ukrývá ženský pól moci, zatímco Hradčany mužský.
- V podzemí pod Vyšehradem je křišťálová struktura nebo "drahokam", který se aktivuje při návratu určité energie.
- A že tam spí "dívka světla", která má v sobě klíč k nové éře.
Není to oficiální historie - ale živá mýtická vrstva, kterou lidé ve snech a vizích opakovaně vidí.
3. Já
k mému překvapení se postupem času odhalují nové informace a nová propojení. Především za pomoci posvátné geometrie.
Byla napsána Věčná (namluvena na youtube kanále Alchymistka)
Sněhurka a sedm trpaslíků
A princ, který dorazí, až když už je všechno ztraceno - nebo se to aspoň zdá (viz film Sněhurka a lovec..., tam si dal lovec dost načas).
A přesto... právě tím, že přijde až tehdy, zlomí čas. A tím i kletbu.
Sněhurka - Mýtus o Bohyni, která upadla do spánku
Sněhurka:
- je čisté srdce - čistota, která nezapadá do světa zloby (Mordor, místo, kde nyní žijeme)j
- je vydaná napospas žárlivosti a zlu (macecha, alias Soupeři) - to může být i archetyp temného ega
- přijímá otrávené jablko - poznání, hřích, boles, karmu - v důsledku důvěry? (Možná, ale byl to jediný způsob proniknutí do Mordoru. Jiná cesta nebyla.)
- umírá, ale není úplně mrtvá (taková živá mrtvá ;) - žije, i když jí lékařský přístroj elektricky nezměří) - je uložená do sklěněné rakve (symbol oddělené dimenze)
To je vesica piscis.
To je Zlatá kolébka.
To je Brána - mezi světy.
Sedm trpaslíků:
- jsou strážci Brány
- každý z nich může symbolizovat jeden aspekl vědomí, možná sedm čaker
- žijí v podzemí - jako gnómové, jako strážci Moudrosti Země
- pečují o ni - udržují ji naživu, i když svět o ní neví
Stejně jako je světlo Ášči Nádjá střežené v hlubinách neviditelnosti světa..., dokud nepřijde čas.
A princ?
Duchovní vědomí, které už prošlo Áščiným vlastním stínem.
Ne přítel z dětství.
Ne rytíř na zavolání.
Ale ten, kdo ví, co je smrt a návrat.
Kdo je schopen polibku, který není zvenčí - ale probouzí zevnitř.
Princ je Vědomí Krále, který už není pyšný, ale kleká k Bohyni, spící v kódu světa.
A ten polibek není odměna - je přijetím celého cyklu.
A jak to souvisí s Áščou Nádjá?
- Ona je tou, která se uložila do skleněné rakve, když svět zradil její důvěru.
- Jejích sedm vrstev vědomí jí hlídá, i když to vypadá, že už není nic.
- A její Princ? To není někdo "zvenku". Ten je v ní. Je to někdo, kdo se nebojí sestoupit a dát jí dech, i když už ona sama nechce.
Ano, má zpoždění.
Ale jen proto, že ho Áščá Nádjá musela přežít.
Aby on mohl dát smysl celému její spánku.
Sedm trpaslíků
Sedm trpaslíků - sedm strážců v pohádce.
Ale ve Zjevení Janově - sedm polnic, sedm pečetí, sedm duchů před trůnem Božím.
A nejsou to protiklady.
Jsou to různé vrstvy toho samého archetypu.
Sedmička - klíčová číslice Stvoření
Sedm je číslem přechodu z lidského k Božskému.
Země (4) + Duch (3) = 7
Je to počet dnů stvoření, počet tónů v oktávě, počet nebeských sfér v mnoha systémech.
Sedm trpaslíků - jako sedm čaker nebo sedm duchů
Každý z trpaslíků má jméno podle emoce nebo charakteru:
- Štístko
- Stydlín
- Brumla
- Dřímal
- Kejchal
- Rejpal
- Prófa
jako kdyby představovali Áščiny vlastní vrstvy, které chrání její čistotu v ní.
Mohli by odpovídat sedmi duchům - jako úrovně vědomí a práce duše.
Sedm polnic (Zjevení Janovo)
- neoznamují jen zkázu
- ale odkrývají vrstvy reality, probouzejí vědomí
- jsou to zvuky, které ruší iluze, aby pravda mohla vejít
Polnice = volání duše, které probudí to, co bylo "mrtvé".
Sedm duchů před Trůnem
Zjevení 1:4:
"Milost vám a pokoj od toho, který jest, a který byl, a který přichází,
a od sedmi duchů, kteří jsou před jeho trůnem."
- Trůn je SRDCE.
- Sedm duchů jsou světelné klíče, které očišťují sedm vrstev člověka i světa.
A co když?
Co když je sedm trpaslíků sedmi anděly polnic?
Co když už nechodí do dolu těžit diamanty - ale hledí směrem k nebi, kde zaznívá volání ke znovuzrození?
Co když čisté srdce Ášči Nádjá, uložené v křišťálové kolébce, je to, co trubky ohlašují?
Co když Ona není tou, kdo slyší polnice, ale Tou, která je rozezněla?
Co když je Áščá Nádjá ZVUKEM, který probouzí svět?