Komentáře ke Zjevení
1:3 "Čas je blízko" - je relativní pojem. Neboť ve vertikalitě času se všechno děje zároveň, ovšem v našem lineárním čase jsme ovlivněni mnoha proudy a událostmi, které ne vždy můžeme ovlivnit. Proto může docházet k časovým posunům, ale také zároveň Soupeři (tedy ti, kteří volí cestu zla) chtějí Apokalypsu oddálit. Možná došlo i odchylkám od časových liníí, nějak podobně, jako to bylo krásně vyjádřeno v seriálu Loki. Ale ten čas se nyní doopravdy blíží. Už se není na co vymlouvat.
1:4
- sedm církví - tak nějak bychom to mohli brát jako přirovnání "sedmi kontinentům" - tedy celému světu
- sedm duchů = může značit Plnost Ducha Svatého ("on" není "on", jak to zní v češtině, ale Duch svatý je ve skutečnosti Bůh Matka). Může to být odkaz na Izajáše 11:2, kde se mluví od Duchu "Hospodinově" (toho Hospodina vynechme a nechme prostě jen "Ducha"), jenž spočine na Mesiáši:
- "Spočine na něm Duch Hospodinův:
- Duch moudrosti a rozumnosti,
- Duch rady a síly,
- Duch poznání a bázně Hospodinovy."
- To je 6 aspektů plus samotný Duch Hospodinův = 7
- Nebo sedm duchů = Duchovní ochránci sedmi církví
- možná nebeské bytosti, průvodce, nebo "anděly" každé z těchto komunit
- Nebo sedm duchů = Sedm čaker / duchovních center člověka
- Nebo sedm duchů = Sedm paprsků nebo emanací Božství
- Toto je silné zejména v esoterických a gnostických směrech.
- Například teosofie nebo některé novější křesťanské mystiky popisují 7 paprsků jako:
- moudrost
- Láska
- inteligence
- harmonie
- vůle
- oddanost
- zákon a řád
- Tyto aspekty tvoří celistvého Boha, který není jen Otcem, ale Božstvím v pohybu a síle. (Bůh jako ten Jeden v Tao).
- Nebo sedm duchů = sedm plamenů před trůnem
- Ve Zjevení 4:5 se zmiňují i jako:
- "...sedm hořících pochodní před trůnem - to je sedm duchů Božích."
- Tedy: Duch není nehmotný vánek, ale oheň, plamen, vědomí, světlo.
- Ve Zjevení 4:5 se zmiňují i jako:
Shrnutí:
Perspektiva | Význam |
Izajáš 11:2 | 7 aspektů Ducha Svatého |
Andělé církví | 7 průvodců lidstva |
Čakry | Vnitřní duchovní centra člověka |
Paprsky Božství | 7 emanací Božího vědomí |
Plameny | oheň, síla Ducha - Světlo |
A možná nejkrásnější shrnutí:
"Sedm duchů není sedm oddělených.
Je to sedm odlesků jednoho vědomí,
sedm tónů jedné písně,
sedm paprsků jednoho Slunce,
sedm cest k jednomu srdci."
Číslo 7
Další úvaha ke zvážení
- 7 trumpet/polnic - 7 tónů? 7 frekvencí?
- 7 svícnů - 7 světel? 7 barev?
- 7 pečetí - 7 symbolů? 7 rozet? 7 čaker?
- 7 číší hněvu - 7 nádob? 7 tvarů?
- 7 hlav draka/šelmy - 7 nádob? 7 úmyslů? 7 záměrů?
- 7 andělů/hvězd - duchů?
- 7 církví - 7 celků?
Známe 7 tónů oktávy.
Teď něco složitějšího:
- máme čtyři směry - světlo a tma, a k tomu polarity + a - ... tedy 4 směry, body
- zároveň máme čtyři ochranné anděly s podobou lva, býka, orla a člověka (anděla)
- máme tři osy ve 3D světě
- 4 + 3 = 7
Pokud bychom měli 7 celků a tvarů, například 7 jablek (jablko poznání).
Jablko jako hmotný předmět obsahuje:
- část horní (s listem)
- část dolní
- levý bok
- pravý bok
- a do toho 3 osy tvořící objekt 3D - tedy "kulaté" jablko
- uprostřed každého jablka, když ho podélně rozřízneme, dostaneme pěticípou hvězdičku ze semínek. Každý pentagram obsahuje 3 zlaté řezy - 3 osy.
- Číslo 3 je posvátné, například i proto, že atom běžně obsahuje proton, neutron a elektron (až na vodík, ten má v základu jen proton a elektron).
Zároveň můžeme objevit 7 bodů v hexagramu:
- 6 vrcholů
- 1 střed, kde se 3 osy protínají
Pak to vypadá, jako by zlatokorunská rozeta mohla být vyjádřením i Zjevení Janova.
Co když?
Co když jde třeba pomocí těch sedmiček (polnic, svícnů, duchů apod.) o vyjádření nějakého obrazce, frekvence, rozety, prostě uceleného celku?
Co když těch symbolických, zobrazených frekvecní je 7?
Co když právě tyto frekvence ovlivňují lidstvo v období Apokalypsy?
........................................................................
1:7 - uzří ho každé oko - to znamená, že nikdo nebude moci říct, že něco nevěděl. Informace jsou dnes dostupné i díky internetu. A ten, kdo se bude vymlouvat, že nemohl vědět, i to je lež - protože každý má své srdce. Každý ví, jak se má chovat, že nemá ubližovat ani slovem!
A i ti, kdo ho probodli, a budou kvůli němu naříkat všechna pokolení země - nikdo nemá právo ubližovat druhým, ani slovem, ani myšlenkou. Říká se: "Kdo s čím zachází, tím také schází." Každý má svou vlastní volbu, zda ublížit nebo ne. A stačí se podívat na sociální sítě, které jsou plné lidí nenávistných, kteří věří tomu, že nadávat druhým lze, že odsuzovat druhého je v pořádku. Ale není, prostě není.
1:8 - Alfa i Omega - to znamená Celistvost, Jednotu, Jednoho z Tao - Počátek i Konec
- avšak "konec" svět zcela zjevně nemá
Výraz "Všemohoucí" je snad lepší ani nekomentovat, protože člověk se pak upne na "jeho" Všemohoucnost, ale on nic neudělá. Zbytečně to vede k nadějím, doufání a touze po záchraně. "Všemohoucnost" tak možná v jeho případě může znamenat i to, že může být násilníkem i obětí zároveň, aby poznal obě strany. A zároveň, že jeho Všemohoucnost rozhodně není fér a podle pravidel. To, že možná něco může, totiž ještě nutně neznamená, že něco udělá.
Hm, co když je "všemohoucnost" výrazem pro "všehoschopnost" - ve smyslu i schopnosti bezuzdného násilí? Evidentně bych tomu Jednota a Celek neříkala. Možná tak spíš oddělenost od Celku a Jednoty.
Pokud se tedy za Celistvost považuje stav, kdy jste celiství ne proto, že jste přijali svou bolest (temnotu), ale že jste se stali obětí a zároveň jste byli násilníkem (znásilňujícím malé dítě) - pak o takovouhle Celistvost nestojím. Toto je zcela mylný pohled na Jednotu a Celistvost. Ve skutečnosti se jedná o naprosté oddělení se od Lásky (znázorněné srdcem).