Význam Svaté Trnové Koruny

- nevědecká domněnka

 

 

 

Jak už jste se jistě zde na webu mohli dočíst, mám zásadní otázku na téma, proč byla Svatá Trnová Koruna (nyní Zlatá Koruna) umístěna právě tam, kde je. Odpověď zatím neznám, i když se nabízí mnoho variant, které určitě nejsou nesprávné, ale na tu stěžejní stále čekám. Postupem času se stále více a více  přesvědčuji o tom, že Zlatá Koruna ještě neřekla své poslední slovo, protože ještě nebyl pochopen její prapůvodní význam. Ačkoliv je její historie od určitého období relativně dobře zpracována a zachycena, stále mnoho nevíme o samotném záměru. Ten je skryt za legendami a mocenskými hrami.

 

 

Z historie:

 

"První řeholníci na místo budoucího kláštera odešli z dolnorakouského Heiligenkreuzu (Svatého Kříže, pozn. T. J.) 6. dubna 1263."

 

Pavel Zahradník

Stavební vývoj Kláštera Zlatá Koruna ve světle písemných pramenů, str. 139

Zlatá Koruna - dějiny-památky-lidé

 

 

 

Důvody, proč neustále pochybuji o skutečném významu Svaté Trnové Koruny jsou převážně následující (a mohou být doplňovány):

  • excentrická poloha kláštera vůči svému zboží ("panství") - podařilo se mi určit podmínky pro jeho umístění
  • lokalizace Hirzem s Klingenberka, který se zde nechal pohřbít (a jeho záhadná postava) - ukazuje na význam kláštera
  • samotný klášter zaštítil český král Přemysl Otakar II. (který však možná nebyl úplně přesvědčený o jeho umístění, ale zřejmě ho Hirzo přesvědčil. Byl jedinou cisterciáckou fundací krále. Král uvažoval o výstavbě kláštera zřejmě již v roce 1259, před bitvou u Kressenbrunnu - to zřejmě souvisí se založením Vyšebrodského kláštera Vítkovci) - možná je i u Přemysla všechno jinak, tohle musím ještě prozkoumat
  • zlatokorunská rozeta umístěná neveřejně a nevýznamně, témeř skrytě? a její skutečný význam - zjištěno a vyjasněno
  • samotný název - Svatá Trnová Koruna (zřejmě je zde mnohem hlubší spojení s templáři) - ano, rozhodně odkaz na templáře! Což je zřejmě i vysvětlením toho, proč byla skutečná funkce kláštera utajena!
  • Přemysl si prý velkými prosbami vymohl od Ludvíka IX. trn z Kristovy koruny - zajímavé, a bude ještě předmětem zkoumání
  • ukazuje se spojení cisterciáků s templáři osobností sv. Bernarda z Clairvaux (o tom zajímavě píše Charpentier) - ano, a zdá se, že důkazy lze nalézt právě ve zdech Svatokorunského kláštera!
  • předchozí osídlení oblasti (viz sporadické archeologické nálezy)
  • pravděpodobné umístění bývalého božiště? (např. Kozák mluví o umístění kostelů na místech bývalých božišť, avšak často jsou tato na návrších a vršcích kopců).
  • o možném dalším spojení mezi Francií a jižními Čechami mluví i Ivo Wiesner (zřejmě další rozsáhlé téma)
  • samotný chrám/bazilika - jaký byl původní záměr prvního stavitele? - zdá se, že se mi podařilo i objevit důvod, proč je kostel natočen tak, jak je
  • nepřesunutý klášter  - neexistuje lepší místo, kde by mohl stát, zde splňuje potřebné podmínky, přesunut být nemohl - je tedy na původně stanoveném místě
  • nepochopitelné zrušení velice dobře prosperujícího kláštera Josefem II. - ale už tušíme, že vše je jinak
  • neschopnost dlouhodobé funkčnosti průmyslovým provozů v areálu kláštera 
  • vždy zas a znovu, jak Fénix vstávající z popela, obnovovaný klášter
  • snad i podivuhodné umístění nejstaršího objektu kláštera - dvoupatrové Kaple Andělů Strážných - spojitost se Sainte-Chapelle v Paříži
  • hledejme to, co chybí - datum založení kláštera - jsem přesvědčená o tom, že v tomto případě se jedná o utajené datum
  • existence osmiboké opatské kaple v klášteře, opět spojení s templáři? - o tomto již vůbec nepochybuji
  • existence podzemních chodeb 

 

 

 

"Zlatokorunský klášter je jedinou cisterciáckou fundací krále Přemysla Otakara II. v českých zemích."

 

 

 

 

Pavel Zahradník

Stavební vývoj kláštera Zlatá Koruna ve světle písemných pramenů, str. 139

Klášter Zlatá Koruna - dějiny-památky-lidé

 

 

 

 

 

Objeven propojovací článek mezi Svatou Trnovou Korunou a Táborem!  - adamité, kteří byli, dle Ivo Wiesnera, francouzskými Katary!!! 

 

 

Více o tomto zajímavém propojení v článku k Příběnicím zde. Citace z knihy Ivo Wiesnera Do ráje projdeš peklem II. Konec předpeklí ráje.

 

Co je stejnorodé?

 

 

"Historická věda ve svém pohybu přijímá stále menší jednotky ze zkoumání a touto cestou se hledí přiblížit pravdě. Ale byť byly sebedrobnější jednotky, které přijímá historie, cítíme, že připustit jednotku, oddělenou od jiné, připustit začátek nějakého jevu a připustit, že libovůle všech lidí se projevuje v jednání jedné historické osobnosti, je samo o sobě falešné.

 

Každý vývod historie se bez nejmenšího úsilí ze strany kritiky propadne v prach a nic po něm nezbude, a to jen v důsledku toho, že kritika si vybírá za předmět pozorování větší či menší přerušovanou jednotku, a k tomu má vždy právo, neboť vzatá historická jednotka je vždy libovolná.

 

Jen tehdy, když připustíme nekonečně malou jednotku pozorování - diferenciál historie, to jest stejnorodé záliby lidí - a tím, že dospějeme k umění integrovat (brát souhrn těchto nekonečných malých čísel), můžeme doufat, že postihneme zákony historie.

 

...

 

K studiu zákonů dějin musíme úplně změnit předmět pozorování, nechat na pokoji krále, ministry a generály a studovat stejnorodé, nekonečně malé prvky, které řídí masy."

 

 

Lev Nikolajevič Tolstoj

Vojna a mír, svazek II.

str. 282

 

 

 

 

Co je tady stejnorodé?

 

 

Různí lidé napříč historií a různými způsoby a cestami hledají a zkoumají odpověď na základní otázku.

 

Stejnorodým je učení essénů, gnostiků, katarů, cisterciáků a templářů, adamitů, a snad i kabala, učení esoterické, mystické, učení stromu života... To učení se táhne časem jako červená nit. Neztrácím čas učením se podrobností o jednotlivých účastnících, zajímá mě to, co je spojuje, to, co je stejnorodé.

 

 

 

 

22. 1. 2015

 

V průběhu času se v mém pátrání stále více ukazují důkazy o tom, že vše je opravdu jinak. Není to nic, co by si každý člověk, který by chtěl, nemohl sám zjistit. Opravdu se mnohé dá objevit. Samozřejmě, že se pohybuju v rovině myšlenkových spekulací, protože ať už o tom důkazy existují či nikoliv, nebudou veřejně přístupné. Každopádně existují důvody a podmínky pro to, že Koruna je umístěna tam, kde je. Dále proč je kostel natočen tak, jak je - i pro to jsem našla možnou odpověď. Pokusím se všechno sepsat do jedné ucelené práce nebo knihy, jak se komu líbí.

 

Uvidím, co vypátrám dál.

 

 

20. 12. 2016

Ukazuje se, že skutečný význam Svaté Trnové Koruny leží v jiných rovinách, než které jsou obecně přijímány. Tyto roviny jsou duchovní, jak by se na klášter slušelo, nikoliv materialistické, jak je dokládáno. Ovšem ani idea, že klášter byl založen jako vzdání díků se ukazuje jako nesprávná. Vzhledem k tomu, že mnohé nebylo zapsáno, a to cíleně, musíme hledat důkazy, které nejsou předávány slovy a písmem, nýbrž přímo vtesány do kamene. A to se ukazuje jako správná cesta.

 

A kam ta cesta vede? Ač se to zdá neuvěřitelné (díky naší absenci znalostí), tak přes gnósi, spisy z Nág Hammádí a Qumránu, až k Védám a sansrtu (a dál? To už je opravdu nezapsáno.). Ještě tuším cestu, která může vést až k Tripolské civilizaci - přes znaky a symboly AllatRa. Přesto se obě tyto cesty stýkají kdesi v minulosti. Jsou Slovanské, védsko-křesťanské, gnostické...Už je vám jistě jasné, proč to nemohlo být nikdy zapsáno. V době vlády římsko-katolické církve je pravá církev zvaná heretickou a petro-pavlovská církev je tou správnou. A když bych k tomu přidala zamyšlení vedené knihou Rosy de Sar Marie z Magdaly a ženy v životě Ježíše, ukázalo by se, že by bylo záhodné se zamyslet i nad egyptskými mystérii.

 

Mnohé domněnky, ač zdánlivě šílené, se ukazují v průběhu času jako správné. Ovšem jejich přednesení veřejnosti by se nesetkalo s pochopením - a to jednoduše proto, že obrací vše naruby.

 

Jak říká Miroslav Zelenka - Všechno je jinak!

 

A tak i to, co je zde na webu o pochopení zlatokorunské rozety napsáno, jsou jenom kamínky na cestě, které jsem musela obrátit, abych se dostala ještě dál (a proto tu také už nejsou všechny, které jsem obrátila). Jsou to jen náznaky budoucích směrů a pravd, které ukazují, že význam rozety, přesné rozložení a použití symbolů, které obsahuje - má základ v duchovní nauce, kterou tvořitel rozety musel znát. 

 

Jedna věc, je to všechno vyzkoumat a zjistit - druhá - to sepsat, aby to dávalo hlavu a patu, a logicky to navazovalo.

 

Ale budete-li rozetu brát jako učební pomůcku, a nedá vám spát jediná nezodpovězená otázka - tak ten význam najdete. - A možná o tom ta rozeta právě je.

 

 

 

 

 


"Můj otec mi jednou řekl, že úcta k pravdě je velice blízká podstatě veškeré morálky. "Nic nemůže vzniknout z ničeho," řekl. Toto je hluboká myšlenka, když člověk pochopí, kolik tváří může "pravda" mít."

 

 

Princezna Irulán:

Hovory s Muad'dibem

 

 

str. 227

Duna

Frank Herbert